Labels

maandag 10 juni 2013

Utvärdering - bild 7-8

Vad har vi arbetat med 7-8

Digitala tekniker 
Gimp (film affisch)
Filmarbete

Analoga tekniker
Statyer av valfritt material (konkret och abstrakt)
Bild analys


Vad har jag lärt mig

Jag har lärt mig hur man kan använda olika program för att redigera olika bilder och att man inte alltid kan lita på en bild eftersom det kan vara olika saker in klippta. Jag har även lärt mig att göra ett bildmanus, skriva ett filmmanus och att filma med hjälp av olika vinklar. Jag har lärt mig vilka material som är bättre att göra skulpturer än andra t.ex. att gips tar lång tid att skulptera med. Jag har lärt mig hur man ska analysera bilder och filmer med hjälp av olika tekniker.

Hur har jag arbetat

Jag har arbetat i Gimp med att redigera bilder, använt mig av imovie och spelat in en film med bildmanus och ett skrivet manus i en grupp. Jag har skulpterat en pyramid i gips genom att slipa ner det från en större bit. Jag har även arbetat med teori när vi gjorde en bildanalys. Jag tycker att jag oftast har varit bra koncentrerad och deltagit bra i gruppen men ibland så pratade jag bort vissa lektioner. Det blev lite stökigt ibland men oftast var det bra.

Hur kan jag (inför hösten) maximera min insats


Inför hösten så ska jag använda säkrare källor som jag kan lita på t.ex. NE. Jag ska inte sitta och prata bort lektionerna så att all tiden försvinner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten