Labels

maandag 23 januari 2012

Diskotionsfrågor

Jag tycker boken är en ungdomsbok för att den handlar om ungdomar och så har den lite svårare språk. Det finns många beskrivningar och lätt att hänga med i och så ska den vara spännande. 
En bra bok är något som man kan känna igen sig eller man kan se personen framför sig. Den ska vara lagom svårt språk inte ”bebisspråk” eller ”vuxenspråk”.
Jag tycker att språket är lagom svårt i boken och jag förstår nästan alla orden annars förstår man vad de menar ändån. Jag ser bilder framför mig ibland när jag läser den. Men ibland så är det inte lika mycket beskrivningar och då blir det svårare att hänga med. I vissa stycken kan man knappt fatta vad som händer för det är alldeles för svårt skrivet.
De börjar med att man får en beskrivning om miljön och om personerna som är med i boken och sedan bygger de upp spänningen allt mer och mer. Så jag tycker att den följer kurvan rätt så bra. 

1 opmerking:

  1. Du visar att du läst och förstått din bok.

    Var mer utförlig och ge fler exempel ur din bok samt även ur andra böcker du läst.

    I mittenpartiet av din text talar du mot dig själv,är språket lagom svårt eller inte?

    obs!
    Diskussionsfrågor

    BeantwoordenVerwijderen